Po světové premiéře pětidvéřového Avea v Paříži v září 2010, představil Chevrolet na North American International Auto Show v Detroitu model 2012 Sonic určený pro trh USA (mimo Ameriku nazvaný Aveo). Jeho mladistvý, agresivní dizajn i agilní jízdní vlastnosti a ovládatelnost z něho vytvořili hospodárné auto, ve kterém je radost jezdit. Jak čtyřdveřová, tak i pětidveřová verze Avea se na evropské trhy dostanou uprostřed léta 2011.
Sonic/Aveo je k dispozici se dvěma variantami karosérie: stylový čtyřdveřový sedan a sportovní pětidvéřový automobil. Oba dva disponují prostorem na zadních sedačkách s objemem zavazadlového prostoru, který je v čele příslušné třídy.
„Zcela nový Chevrolet Sonic spojuje praktičnost malého automobilu s radostí z jízdy, kterou jsou automobily Chevrolet známé, jako například Corvette.“ říká Chris Perry, viceprezident Chevrolet pro marketing.
Výroba modelu Sonic pro americký trh začne v průběhu roku 2011 v závodě General Motors Orion Assembly Center v Michiganu, který získal investici 545 milionů USD, určenou pro přestavbu a na nástrojovou vybavenost, která pomůže uchovat přibližně 1 000 pracovních míst v oblasti města Detroit.
„Chevrolet je jedinou společností, která v USA vyrábí malé automobily,“ říká Perry. „Věříme, že Sonic přinese svým agresivním výrazem a výkonností nový vítr do segmentu a změní názor na malé automobily v Americe.“
Ze všech úhlů pohledu vyzařuje pětidveřový model sílu, stabilitu a propracovanost. Široký, zemitý postoj s koly umístěnými v rozích, vyjadřuje výkonnost. Progresivní, sebevědomá linie karosérie vytváří dojem pohybu i v případě, že vůz stojí.
Agresivní prvky, mezi které patří výrazné blatníky a motocykly inspirované okrouhlé světlomety, se snoubí s globálními prvky dizajnu – dvojitou čelní mřížkou a okrouhlými zadními světly – čímž vznikl tvar okamžitě identifikovatelný pro Chevrolet. Výrazný tvar kapoty tvoří charakteristická linie nad předními světlomety, která ladně přechází do plynulé, vysoké boční linie a nízké linie střechy. Zrcadla mají stejný vzhled jako celé auto a zdánlivě se ztrácejí v jeho profilu.
Sedan od pětidveřové varianty jsou výrazně odlišný. Pětidveřová karoserie má pevný, dvouprostorový tvar s agresivními, strmými liniemi; vzhled sedanu má profil důstojnější a dospělejší. Na první pohled vypadá pětidveřový model jako trojdveřový hatchback, protože klíčky zadních bočních dveří jsou diskrétně umístěné v oblasti C-sloupku. Zadní část navazuje nevšedními detaily, včetně výrazných zadních světel inspirovaných motocykly.
Mezi detaily, které podtrhují kvalitu a detailní vypracování modelu Sonic, patří chromové lemování čelní mřížky a její matně černá struktura ve tvaru včelího plástu na všech modelech, přičemž jeho sportovnost posiluje řada velkých kol, včetně litinových 17palcových.
Kabina modelu Sonic doplňuje motocykly inspirovaný exteriér s detailně propracovaným seskupením přístrojů, obsahujícím velký kruhový analogový otáčkoměr a velký digitální displej tachometru.
Další výrazné prvky interiéru:
V interiéru je mnoho odkládacích prostor ve střední konzoly a ve dveřích. Zadní sedačky po sklopení vytvoří rovnou plochu pro větší náklad. Přední výrazně tvarovaná sedadla jsou standardem a k dispozici je i jejich vyhřívání.
Sonic přináší agilitu a radost z jízdy na úrovni, která je v tomto segmentu pouze zřídka. Konstruktéři důsledně doladili jízdní vlastnosti a ovládatelnost modelu Sonic/Aveo, jeho ovládání je příjemnější, atletičtější a vůz je dobře vyvážený pro široké spektrum jízdních podmínek.
Všechny modely využívají k zavěšení předních kol vzpěry Mc Pherson s vinutými pružinami a stabilizátorem; semi-nezávislou vlečnou zadní nápravu s torzním členem a robustní, dutou příčkou s přířezem ve tvaru V a plynovými tlumiči. Rozchod vpředu a vzadu je identický (1509 mm) a dostatečně široký pro dobrou stabilitu a vynikající vyváženost.
Řízení s elektronickým posilovačem je standardem a obsahuje kompenzátor opotřebení, který kontinuálně nastavuje interakci systému s převodovkou řízení a zabezpečuje tak přesné řízení po čas celé životnosti systému.
Struktura karoserie modelu Sonic/Aveo je navržená jako jedna z nejtužších v třídě. Její tuhost umožnila ještě přesněji vyladit jízdní vlastnosti a ovládatelnost. Například jedinečné řešení přední struktury podvozku zabezpečuje jeho optimální tuhost. Zadní náprava zabezpečuje i snížení přenosu hluku a vibrací.