Faster magazine 
novinky
Faster doporučuje
www.citroenracingtrophy.cz

FASTER MAGAZINE - 4/2011

Poslat e-mailem Tisková verze 15. 8. 2011

FASTER MAGAZINE 4/2011
NA STÁNCÍCH OD 16. SRPNA 2011

obalka-4-2011

V aktuálním čísle 4/2011 mimo jiné najdete

ČERNÁ SUPERSPORTOVNÍ MAGIE ČERNÁ SUPERSPORTOVNÍ MAGIE Brutálně výkonný motor, špičkově naladěný podvozek a lepivé pneumatiky. Přijde vám poslední ingredience rychlé jízdy tak trochu podřadná? Chyba, je totiž nejdůležitější. Bez kvalitní černé gumy je totiž každý supersport k ničemu.

TOVÁRNÍ TUNING TOVÁRNÍ TUNING Bezhlavá úprava, broušení syrového diamantu k dokonalosti nebo geniální tah, jak nenechat utéct další peníze? Ať tak nebo tak, automobilka BMW má další odnož svých aktivit, kterou by fandové rychlých zadokolek neměli nechat bez povšimnutí.

PLYNOVÉ BLÁZNĚNÍ PLYNOVÉ BLÁZNĚNÍ Dvaadvacet kilo výbušného plynu za zadkem, tlačítko vystřelující auto vpřed a strkanice na asfaltovém bojišti. Scirocco R Cup chvílemi připomíná jízdu na bobové dráze z Mount Everestu. Jakub Rejlek je za chvíli na řadě!

LIGHT VERZE WRC LIGHT VERZE WRC Britský M-Sport před několika týdny představil svůj další soutěžní vůz pro klientské programy – Ford Fiesta RRC. Nenechte se mást podivným názvem, prakticky se totiž jedná o vůz WRC 1.6 Turbo s menším restriktorem a upravenou aerodynamikou, takže tohle auto může směle startovat i v národních šampionátech, kam velká WRC většinou nemohou. Pomocí speciálního kitu jde ale vůz během šesti hodin přestavět na plnohodnotné WRC. Je tohle budoucnost rally?

FESTIVAL RYCHLOSTI GOODWOOD FESTIVAL RYCHLOSTI GOODWOOD Juho Hänninen tvrdě šlape na plyn a jeho zelenobílá Fabia S2000 za doprovodu vytočeného dvoulitru rychle mizí v hloubi lesa. Hned za ním se v záplavě hustých prašných vln na start zkoušky sune Jimmi McRae za volantem hranatého Subaru, kterého před sebe gentlemansky pustil Rauno Aaltonen se starým Mini „MonteCarlo“ z roku 1964. Opodál stojí Kris Meeke s novým Mini WRC a Ken Block s fiestou. Přijde vám nemožné, aby se tahle nesourodá parta rally legend sešla na startu společné rychlostní zkoušky? Vítejte v goodwoodské Forest stage 2011!

NEKLIDNÉ VÍDEŇSKÉ ODPOLEDNE NEKLIDNÉ VÍDEŇSKÉ ODPOLEDNE Vídeň! Město voňavého dortu Sacher, ladného valčíku a zábavného parku Prater. Pokud ale rakouskou metropoli navštívíte ve stejný den jako Ken Block se svou benzínovou show Gymkhana, promění se i ta nejdivočejší atrakce v Prateru v pohodovou selanku. A vůni čokoládového dortu s velkým pištěním přetluče smrad uškvařené gumy.

SPORTOVNÍ BRZDY SPORTOVNÍ BRZDY Silný motor, zakroucená okreska před vámi a těžká noha na plynu. Pokud si takto představujete automobilový ráj na zemi, tak pro vaše brzdy představuje takový koktejl spíše peklo. Pokud tedy spoléháte na standardní brzdy. Naopak sportovní destička se v takovém případě do sportovního kotouče zahryzává s velkou rozkoší. A když se do hry přidá ještě výkonnější třmen...

MECHANICKÉ KIWI - PORSCHE CAYMAN R MECHANICKÉ KIWI - PORSCHE CAYMAN R O Caymanu se říká, že je tím nejzábavnějším Porsche v současné nabídce automobilky. Jak to tedy dopadne, když se jeho tvůrci znovu vrátí do dílny a začnou shazovat kila a naopak přidávat koně? Jakub Rejlek s Honzou Černým zjišťují, že nejsilnější Cayman R sice není duchovním potomkem legendárního závodního laminátového prototypu Porsche R, ale spíše více než důstojným okreskovým soupeřem pro japonské bojovníky z klanů Evo a STi.

HYUNDAI GENESIS COUPÉ - Drift king z Koreje HYUNDAI GENESIS COUPÉ - Drift king z Koreje Korejci se rozhodli, že zásadně změní image svých aut. A to se také děje. A to od základu a to jak u Hyundaie, tak i u Kie. Nejnovějším důkazem, a podle nás i hlavním strůjcem obratu, je šestiválcová zadokolka Hyundai Genesis Coupe. Tušíte správně. Tohle je Hyundai, který vás dostane do kolen.

MERCEDES SLK 55 - Masírka pro masy MERCEDES SLK 55 - Masírka pro masy Kovová skládací střecha Vario, větráčky Airscarf ofukující krk místo šály a k tomu spolehlivá technika na základu předchozího mercedesu C zabalená do efektního designu? Ani po sedmi letech od premiéry nevypadá SLK vyčpěle, skvěle jezdí, servisem vás nezruinuje a jeho image dokonale pohladí ego.

SAAB 99 - Švédská ocel nerezaví SAAB 99 - Švédská ocel nerezaví V osmašedesátém nás okupovali Rusové a Švédové dali světu pozoruhodný automobil, který se (nejen) v totalitním Československu stal symbolem společenského úspěchu. Ani po letech jeho aura nevyčpěla. Naopak.

LE MANS: Oslabené Audi udolalo přesilu Peugeotu LE MANS: Oslabené Audi udolalo přesilu Peugeotu Měl to být jeden z nejdramatičtějších ročníků 24h Le Mans. Příznivci vytrvalostních závodů se těšili na vyrovnanou bitvu továrních Peugeotů a Audi. A drama to bylo pořádné.

SLADKÁ LEHKOST BYTÍ - Lotus Exige S 240 SLADKÁ LEHKOST BYTÍ - Lotus Exige S 240 V jednoduchosti je síla - hmotnost je rozhodující. To za volantem Lotusu vnímáte snad stokrát za minutu. Tohle auto je etalonem sportovních strojů, zároveň ale hračkou pro zkušené harcovníky. Když pustíte ruce z volantu, dělá si lehkonožka z Hethelu co chce. Zatáčí a mění směr jízdy podle nerovností na silnici. Jakub Rejlek tak okamžitě ví, že Lotus Exige S 240 potřebuje pořádně pevnou ruku, která ho povede až do řidičského ráje.

PRVNÍ JÍZDY PRVNÍ JÍZDY Jaguar XF 2.2 l diesel, Kia pro_cee´d 1.6 CVVT, Fiat Freemont, BMW 535i, Hyundai Veloster, Mercedes-Benz C 250 CDI BlueEfficiency Coupé, Audi A6 3.0 TFSI quattro, Mazda 6, Mini Cooper Clubman S, VW Touareg, Subaru Forester 2.0X

MANAŽERSKÉ SPORTOVÁNÍ -  BMW 5 vs. Jaguar XF vs. Infiniti M MANAŽERSKÉ SPORTOVÁNÍ - BMW 5 vs. Jaguar XF vs. Infiniti M Že by tu měla být tradiční německá trojice? Neměla. Hledali jsme manažerský sedan, se kterým se nejrychleji dostaneme ke golfové jamce a zvolili jsme si vlastní soutěžící. Proti Německu tentokrát stojí Japonsko a Anglie. Kdo bude naftovým králem v saku?

110 LET MOTORISTICKÉHO SPORTU ZNAČKY ŠKODA 110 LET MOTORISTICKÉHO SPORTU ZNAČKY ŠKODA Značka Škoda se v automobilovém světě neproslavila pouze prostřednictvím svých sériových modelů. První housle dokážou vozy s okřídleným šípem ve znaku hrát i na závodních tratích. A to už více jak jedno století!