Faster magazine 
novinky
Faster doporučuje
www.citroenracingtrophy.cz

TMG oznámila technickou specifikaci motoru pro závody série Le Mans 2011

Poslat e-mailem Tisková verze 27. 1. 2011

foto Toyota Motorsport GmbH (TMG) zveřejnila podrobné informace k motoru vlastní konstrukce, který bude nasazen v závodním speciálu LMP1 týmu Rebellion Racing pro závody série Le Mans 2011.

Označení motoru je odvozeno od „Racing V8“ (vidlicový osmiválec), a tak se v názvu objevuje předpona RV8, která se u závodních motorů Toyota používá již několik let. Současný motor Toyota pro závodní sérii Formula Nippon má specifikaci K a byl upraven společností TMG pro závody Le Mans, a tak se na konci označení RV8KLM objevuje ještě písmenná zkratka LM.

V rámci úprav vyplývajících ze speciálních nároků vytrvalostních závodů a povinného použití restriktorů sání v závodech Le Mans upravila TMG kompresní poměr a zvýšila účinnost motoru, který nyní nabízí přes 500 koní při zachování vysoké spolehlivosti.

Vývoj byl zahájen na počátku roku 2010 a v červnu téhož roku navázaly zkoušky na nejrůznějších dynamometrech TMG, které vyvrcholily v říjnu cvičnou jízdou na závodním okruhu v britském Snettertonu.

První plnohodnotná zkouška motoru RV8KLM na závodní trati proběhla ve španělském Monteblancu, kde vůz s tímto pohonem urazil během dvou dnů přes 750 km, a následně dalších více než 1100 km během dvoudenní zkoušky v portugalském Portimao.

Toyota Motorsport GmbH – Technické specifikace motoru LMP1

  • Označení: Toyota RV8KLM
  • Uspořádání: 90° V8
  • Zdvihový objem: 3400 cm3
  • Rozvodový mechanizmus: DOHC, 4 ventily na válec
  • Blok motoru: hliníkový
  • Palivo: benzín, specifikace dle předpisů ACO
  • Hmotnost: cca 120 kg
  • Výkon: přes 500 koní
  • Restriktor sání: 2 x 30,6 mm
  • Řízení motoru: elektronická řídicí jednotka Pectel MQ12 od Cosworth Electronics
  • Mazání: se suchou klikovou skříní
  • Chlazení: kapalinové

Fotogalerie

foto foto