Toyota Motorsport GmbH (TMG) zveřejnila podrobné informace k motoru vlastní konstrukce, který bude nasazen v závodním speciálu LMP1 týmu Rebellion Racing pro závody série Le Mans 2011.
Označení motoru je odvozeno od „Racing V8“ (vidlicový osmiválec), a tak se v názvu objevuje předpona RV8, která se u závodních motorů Toyota používá již několik let. Současný motor Toyota pro závodní sérii Formula Nippon má specifikaci K a byl upraven společností TMG pro závody Le Mans, a tak se na konci označení RV8KLM objevuje ještě písmenná zkratka LM.
V rámci úprav vyplývajících ze speciálních nároků vytrvalostních závodů a povinného použití restriktorů sání v závodech Le Mans upravila TMG kompresní poměr a zvýšila účinnost motoru, který nyní nabízí přes 500 koní při zachování vysoké spolehlivosti.
Vývoj byl zahájen na počátku roku 2010 a v červnu téhož roku navázaly zkoušky na nejrůznějších dynamometrech TMG, které vyvrcholily v říjnu cvičnou jízdou na závodním okruhu v britském Snettertonu.
První plnohodnotná zkouška motoru RV8KLM na závodní trati proběhla ve španělském Monteblancu, kde vůz s tímto pohonem urazil během dvou dnů přes 750 km, a následně dalších více než 1100 km během dvoudenní zkoušky v portugalském Portimao.