Oficiální web Ferrari.com dnes ukázal první fotografie nového FF, nejvýkonnějšího a nejuniverzálnějšího vozu pro čtyři pasažéry v historii legendární značky, zároveň jde o první vůz s pohonem čtyř kol.
FF – akronym pro Ferrari Four (čtyři sedadla a čtyři poháněná kola) – přináší zcela nový koncept sportovního vozu třídy GT. Rázně se odlišuje od minulosti, není to evoluce, ale skutečná revoluce.
Tento nový vůz s dvanáctiválcovým motorem v sobě mísí neopakovatelnou úroveň sportovního, vysoce výkonného charakteru s neuvěřitelnou univerzálností, skvělým komfortem a sofistikovanou elegancí, což zaručuje řidiči i pasažérům naprosto jedinečné jízdní zážitky.
Design z pera Pininfariny ve svých tvarech perfektně odráží harmonickou směs sportovní DNA a mimořádné využitelnosti FF.
FF je vybaven prvním systémem pohonu všech čtyř kol v historii značky. Jde o exkluzivní patentovaný systém Ferrari 4RM, který váží o 50% méně než běžné systémy pohonu všech kol, díky čemuž je zachováno perfektní rozložené hmotnosti 47% a 53% vzadu. Technologie pohonu čtyř kol je plně integrována s elektronikou vozu a přináší rekordní výkony na všech površích za všech podmínek díky kontinuálnímu a inteligentnímu systému prediktivní distribuce na všechna čtyři kola. FF je také vybaven nejnovější generací magnetoreologických tlumičů a také nejnovějšími karbon-keramickými brzdami Brembo.
Výjimečné výkony jsou dosaženy zásluhou nového dvanáctiválce o objemu 6262 cm3 s přímým vstřikováním, který dosahuje maximálního výkonu 660 koní při 8000 ot./min. Ve spolupráci s dvojspojkovou převodovkou F1 uloženou nad zadní nápravou (koncepce transaxle) garantuje šokující zrychlení (z klidu na 100 km/h za 3,7 sekund). Nový model se může pochlubit nejlepším poměrem váhy a výkonu ve své třídě a to 2,7 kg na koně, což společně s ideálním rozložením hmotnosti zaručuje výjimečně přesné ovládání s rychlou odezvou. Majitel FF si tak ve výsledku může vychutnat jeho schopnosti u rozsáhlé palety podmínek: jízdy po městě, jízda na površích s nízkou přilnavostí nebo na sněhu a také na závodní trati.
Vedle výkonu nabízí nejnovější model z Maranella také standardy v prostoru pasažérů, komfortu a vnitřní výbavy, která byla u tak výkonného vozu dosud neslýchaná. Dovnitř se díky prostorné kabině a zavazadlovému prostoru (450 litrů rozšiřitelný na 800 litrů, pohodlně vejdou čtyři cestující a jejich zavazadla, což vůz řadí na špičku nejen v jeho kategorii, ale také mezi čtyřdvéřovými limuzínami.
Pro FF byla vyvinutá bohatá nabídka doplňků a personalizačních prvků. To zahrnuje šest specifických barev pro tento model a přepychový interiér zahrnující speciálně vybrané a upravené anilinové kůže.
FF bude oficiálně představen v Ženevě na autosalónu, dnes je prvně prezentován třemi fotografiemi zhotovenými Giovanni Gastelem.
Technická specifikace | |
---|---|
Motor | |
Typ | V12 úhel rozevření válců 65 ° |
Objem | 6262 cm3 |
Maximální výkon | 660 koní při 8000 ot./min. |
Max. kroutící moment | 683 Nm při 6000 ot./min. |
Rozměry a hmotnost | |
Délka | 4907 mm |
Šířka | 1953 mm |
Výška | 1379 mm |
Hmotnost* | 1790 kg |
Rozložení váhy | 47% vpředu, 53% vzadu |
Poměr váhy/výkonu | 2,7 kg/koně |
Výkony | |
Maximální rychlost | 335 km/h |
Zrychlení 0-100 km/h | 3,7 s |
Spotřeba paliva a emise | |
Spotřeba paliva | 15,4 l/100km** |
Emise CO2 | 360 g/km** |
* verze pro evropský trh ** s HELE systémem |