U řady IS v modelovém provedení 2011 došlo k modernizaci spočívající v širší nabídce zdokonalených pohonných jednotek, přepracování vzhledu exteriéru a svěžejším designu interiéru. Dynamické sportovní sedany Lexus IS přitom staví na mnohokrát oceňovaném stylu, pohodlí, kultivovanosti a úrovni výbavy představující špičku v dané třídě.
Součástí řady IS v modelovém provedení 2011 se stává IS 200d s novým motorem 110 kW/150 k odvozeným od přeplňovaného vznětového motoru Lexus 2,2 l. V rámci rozšířené modelové řady IS si zákazníci mohou vybírat celkem ze tří pohonných jednotek s nižší spotřebou paliva a hladinou emisí, nicméně bez jakýchkoli kompromisů v oblasti jízdní dynamiky.
Modelová řada IS 2011 odráží nejnovější výsledky vývoje filozofie designu Lexus L-finesse, a tak vůz doznal celé řady jemných, nicméně jasně viditelných úprav ve stylistickém ztvárnění exteriéru i interiéru. Nové designové prvky propůjčují modelu IS výraznější vzhled i charakter a akcentují všechny typické znaky tohoto jedinečného sportovního sedanu, jako je charakteristická elegance, atletické vzezření a dynamika.
Vylepšená verze ve stupni výbavy F-Sport nabízená se zážehovým i benzínovým motorem si klade za cíl přitáhnout k modelu IS další zákazníky v mladším věku. Je postavena na stávajícím provedení F-Sport, které rozšiřuje o exkluzivní stylové prvky v oblasti exteriéru i interiéru, v případě verze IS 250 doplněné o sportovní odpružení.
Spokojenost zákazníka je pro celkovou zkušenost se značkou Lexus zcela zásadní. Výjimečné standardy v otázkách výlučnosti, inteligentního návrhu, poctivého zpracování a pečlivého řešení všech zákaznických služeb pomohly modelové řadě IS zařadit se na samotný vrchol v celosvětově uznávaných průzkumech spokojenosti zákazníků organizace JD Power and Associates, přičemž ve třídě manažerských vozů pak IS ve Velké Británii v roce 2010 zvítězil s celkovým skóre 83,9 %.
Lexus reaguje na obecný trend downsizingu a související požadavky na snižování spotřeby paliva a hladiny emisí vznášené zákazníky ve třídě prémiových vozů. Lexus proto uvede model IS 200d s novým motorem 110 kW/150 k odvozeným od vlastního přeplňovaného vznětového motoru 2,2 l s hliníkovým blokem válců a rozvodem paliva common rail.
Ke snížení spotřeby paliva a emisí v rámci celé modelové řady došlo i díky vylepšení stávajících pohonných jednotek – zážehové 2,5 l V6 (208 k) s přímým vstřikováním u modelu IS 250 a vznětového čtyřválce 2,2 l (177 k) ve verzi IS 220d.
Obě verze vznětového motoru Lexus 2,2 l o výkonu 150, resp. 177 k, těží z výhod nižších třecích sil v motoru a optimalizace celé řady komponent vstřikování paliva, což se odrazilo ve snížení hladiny emisí při zachování shodných parametrů jízdní dynamiky.
Vstřikovací tlak systému common rail se zvýšil ze 180 na 200 MPa. Motory kromě toho používají kompresní poměr pouhých 15,7:1, který mezi vznětovými motory patří celosvětově k nejnižším, přepracovanou spalovací komoru a piezoelektrické vstřikování nové generace.
Díky urychlení činnosti vstřikovacích trysek se zkrátila doba vstřiku, zatímco zvýšení vstřikovacího tlaku umožnilo zmenšit průměr otvoru vstřikovací trysky.Tím se zlepšilo rozstřikování paliva ve válci a současně urychlilo jeho spalování s příznivými dopady na spotřebu paliva.
Zmenšení průměru trysek ve spojení s optimalizovaným tvarem spalovací komory snižuje emise i spotřebu paliva a zároveň zlepšuje průběh točivého momentu v nízkých otáčkách.
Obě varianty turbodieselu 2,2 l používají turbodmychadlo s variabilní tryskou, které společně s vylepšením vstřikování paliva přispělo ke zvýšení točivého momentu v nízkých otáčkách o 5,5 %. Motor o výkonu 177 k používá vodou chlazenou verzi, zatímco nový motor 150 k je vybaven olejem chlazenou jednotkou s drážkami.
K dalšímu snížení emisí přispělo i zdokonalení výfukové soustavy u obou motorizací. Zvýšila se účinnost chladiče systému recirkulace výfukových plynů (EGR). Optimalizací prošel systém DPNR (zkr. Diesel Particulate NOx Reduction) u motoru o výkonu 177 k a filtr pevných částic DPF (zkr. Diesel Particulate Filter) u motoru 150 k s ohledem na snížení celkových emisí uhlovodíků (THC), CO a pevných částic (PM).
Nový IS 200d dosahuje maximálního výkonu 110 kW/150 k a nejvyššího točivého momentu 340 Nm. Ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou zrychluje z 0 na 100 km/h za 10,2 s a rozjede se až na 205 km/h, nicméně při kombinované spotřebě paliva pouhých 5,1 l/100 km a emisích CO2 pouze 134 g/km.
Varianta IS 220d o výkonu 130 kW/177 k a točivém momentu 400 Nm udílí vozu zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,9 s a maximální rychlost činí 220 km/h. Se šestistupňovou manuální převodovkou se u této verze IS 220d snížila spotřeba paliva o 0,1 l na 5,5 l/100 km a emise CO2 na 144 g/km.
IS 250 v modelovém provedení 2011 se nabízí výhradně se šestistupňovou automatickou převodovkou. Zážehový motor 2,5 l V6 kombinuje technologii přímého vstřikování D-4 s elektricky ovládaným dvoustupňovým systémem ACIS (proměnná délka sání) a systémem proměnného časování ventilů Dual VVT-i (zkr. Variable Valve Timing-intelligent). Pohonná jednotka vyvine max. výkon 153 kW/208 k a nejvyšší točivý moment 252 Nm. Vůz tak zrychluje z 0 na 100 km/h za 8,5 s a dosahuje nejvyšší rychlosti 225 km/h.
Díky snížení převodového poměru rozvodovky z 3,9 na 3,7 poklesla průměrná spotřeba paliva o 0,7 l na 8,4 l/100 km a emise CO2 o 20 g na 194 g/km.
Zdokonalena byla i elektronicky řízená automatická převodovka „6 Super ECT“ pro IS 250 s řazením (AI-)SHIFT využívající algoritmy umělé inteligence. Doplněno bylo elektronické řízení převodovky reagující na aktuální jízdní podmínky (Road Condition Response Control). Tento systém sleduje otevření škrticí klapky ve vztahu k rychlosti vozidla, a podle toho zjišťuje, zda vůz stoupá, nebo jede z kopce. Při stoupání pak systém zbytečně neřadí na vyšší převodový stupeň, aby byl k dispozici dostatečný hnací výkon. V klesáních se pak automaticky podřazuje, aby mohl vůz účinně brzdit motorem.
Srovnání nové a předchozí generace modelové řady IS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
IS 200d | IS 220d | IS 250 | IS 250C | ||||
Technické údaje | 2011 | 2011 | 2009 | 2011 | 2009 | 2011 | 2009 |
Max. výkon (kW/k) | 110/150 | 130/177 | 130/177 | 153/208 | 153/208 | 153/208 | 153/208 |
Max. točivý moment (Nm) | 340 | 400 | 400 | 252 | 252 | 252 | 252 |
Spotřeba paliva (kombinovaná) (l/100km) | 5,1 | 5,5 | 5,6 | 8,4 | 9,1 | 9,2 | 9,3 |
Emise CO2 (kombinované) (g/km) | 134 | 144 | 148 | 194 | 214 | 213 | 219 |
Modelová řada IS 2011 přichází s celou řadou jemných, nicméně významných změn v oblasti ztvárnění exteriéru i interiéru. Nové designové prvky odrážejí nejnovější vývoj filozofie designu L-finesse značky Lexus a propůjčují modelu IS výraznější vzhled i charakter a akcentují všechny typické znaky tohoto jedinečného sportovního sedanu, jako je charakteristická elegance, atletické vzezření a dynamika.
Přepracování se dotklo čelních partií IS 2011, kde se vývoj filozofie designu Lexus L-finesse projevil intenzivnějším důrazem na tříprostorové ztvárnění hloubky a hladké proudění vzduchu do motorového prostoru kolem předního nárazníku a přes čistou kapotu s atletickými liniemi.
Nasávání vzduchu do motorového prostoru pak akcentuje nová, více zahloubená maska chladiče s přepracovanými svislými žebry. Ve zpracování rámu masky chladiče se výrazněji používá charakteristický prvek, motiv „hrotu šípu“ designové filozofie Lexus L-finesse. Tento motiv se mocně uplatňuje i v případě upraveného, agresivnějšího ztvárnění světlometů s kouřovými kryty. U vozů vybavených výbojkovými světlomety HID jsou k dispozici i denní LED světla ve tvaru hrotu šípu.
Přepracovaný přední nárazník zvýrazněný po obou stranách zabudovanými mlhovými světly je ve spodní části tvarován tak, aby mohl optimálně proudit vzduch ochlazující brzdové kotouče a současně bylo akcentováno nízké těžiště a široký rozhodný postoj tohoto vozu.
Při pohledu z boku pak IS zaujme nově tvarovanými koly z hliníkové slitiny o průměru 17“ nebo 18". Modelové provedení 2011 lze při pohledu na zadní partie vozu rozpoznat podle přepracovaných zadních světel, jejichž součástí jsou nové narůžověle kouřové kryty směrových světel a couvacího světla. U verze IS 250 se používají silnější a sportovnější kruhovité koncovky tlumiče výfuku.
U modelové řady IS 2011 lze vybírat celkem z jedenácti barev laku, z toho tři jsou zcela nové – Ultrasonic Blue Mica (zářivá modrá), Midnight Blue (půlnoční modrá) a Starlight Black (hvězdná černá).
Úchvatný interiér modelové řady IS 2011 prodělal řadu změn odrážejících puntičkářskou pozornost věnovanou detailům, která je ostatně pro značku Lexus charakteristická. Provedené změny optimálně spojují luxusní úpravu povrchů s kvalitou zpracování, která je v této třídě bezkonkurenční.
Prémiový a zároveň sportovní image celé řady IS zdůrazňuje nové kovové lemování kolem kruhových přístrojů, spínačů na volantu a dvířek příruční schránky. Součinitel propustnosti skla před optitronovými přístroji se zvýšil z 30 na 50 %, aby byly ještě více zdůrazněny sportovní geny tohoto vozu. Plošky kolem spínačů ve dveřích a na horním panelu středové konzoly jsou nyní vyvedeny ve vysoce lesklém metalickém laku černé barvy.
V rámci soustavy osvětlení interiéru IS se změnila barva vnitřního osvětlení ve dveřích z červené na bílou. Do přední prahové lišty z nerezové oceli je nyní zabudováno bílé osvětlení z LED diod, které zatraktivňuje vizuální vjem a pomáhá při nastupování i vystupování z vozidla.
Budoucí majitel IS 2011 může volit z rozšířené nabídky čtyř výkonných audio soustav: v nabídce jsou dvě prémiové audio soustavy Lexus s měničem na 6 CD integrovaným do palubní desky, ovládáním na volantu a 8 nebo 13 reproduktory; vylepšená verze prémiové audio soustavy Lexus se 13 reproduktory, zahrnující obrazovku TFT o úhlopříčce 7"; a dále prémiová audio soustava Mark Levinson® Premium Surround Sound se 14 reproduktory nabízející dokonalé prostorové ozvučení v konfiguraci 5.1 s vybranými disky CD a DVD.
Všechny čtyři verze audio soustavy jsou uzpůsobeny nabízí možnost připojení přes port USB i malý audio konektor, a tak je možné snadno přehrávat obsah z přenosných hudebních přehrávačů, jako je např. iPod, připojit mobilní telefon prostřednictvím Bluetooth® a využívat funkce přehrávání streamovaného audia nebo videa. Audio soustava Mark Levinson® využívající pevný disk navigačního systému je kromě toho vybavena funkcí hudební knihovny s technologií databáze CD k přenosu a ukládání hudebních souborů o celkové kapacitě až 10 GB.
Novou a vylepšenou verzi F-Sport lze kombinovat se všemi pohonnými jednotkami modelové řady IS 2011. Vylepšuje stávající design F-Sport, který rozšiřuje o exkluzivní stylové prvky v oblasti exteriéru i interiéru, stejně tak jako sportovní vyladění podvozku (F-Sport IS 250).
Při pohledu zepředu lze provedení F-Sport okamžitě rozpoznat podle rastru buněk ve stylu verze F v horní i spodní části masky chladiče, podle kouřového lakování horního rámu masky chladiče a přepracovaného designu spodní části nárazníku, včetně aerodynamických spodních spoilerů (lízátek) pod zakrytováním mlhových světel.
Při pohledu z boku se nová verze F-Sport pozná podle speciálního označení na blatnících a exkluzivních litých kol o rozměrech 225/40 R18 vpředu, resp. 255/40 R18 vzadu. Do zadního spoileru IS ve stylu F je nyní zabudováno třetí brzdové světlo ve stejném provedení jako v případě IS F. Stupeň výbavy F-Sport lze kombinovat se sedmi barvami laku karoserie, včetně nové Ultrasonic Blue Mica (zářivá modrá).
Sportovní atmosféru v interiéru zajišťuje barevné schéma černá/černá používané pouze ve stupni výbavy F-Sport, s dekorativními prvky na středové konzole a v obložení dveří ve vysoce lesklém ocelově modrém zbarvení. Zaujmou i sportovní sedadla s čalouněním v kombinaci kůže a látky.
F-Sport IS 250 lze kromě toho vybavit přepracovaným vyladěným podvozkem F-Sport s lepší zpětnou vazbou od řízení, vyšší stabilitou při průjezdu zatáčkami, směrovou stabilitou zadní nápravy a celkově vyšší agilitou. Optimalizace se dotkla tuhosti předních i zadních pružin a nastavení tlumičů s cílem dosáhnout vysoké stability řízení v kombinaci s výtečným jízdním pohodlím. Na zadní nápravě používající zavěšení multi-link se používá řada komponent IS F kvůli vyšší tuhosti pouzder zavěšení a stabilizátorů. Dynamiku vozu vylepšují i exkluzivní litá kola o rozměru 18", která vynikají vysokou tuhostí při současném snížení hmotnosti o 2,6 kg u každého z kol.
Kromě vyladění podvozku je součástí výbavy F-Sport i elektrický posilovač řízení (EPS) s řídicí jednotkou nepřetržitě reagující na aktuální rychlost vozidla, který ještě vylepšuje zpětnou vazbu od řízení a stabilitu jízdy.
Optimalizace se dotkla řízení poměru palivo-vzduch u pohonné jednotky IS 250C (208 k, 2.5 l V6 s přímým vstřikováním) tak, aby vůz splňoval emisní normu Euro 5. Díky tomu průměrná spotřeba paliva poklesla o 0,1 l na 9,2 l/100 km a emise CO2 se snížily o 6 g na výsledných 213 g/km.
IS 250C v modelovém provedení 2011 používá přepracované světlomety s kouřovými kryty a LED světly ve tvaru hrotu šípu pro denní svícení (platí pro verze s výbojkovými světlomety HID). Celkem lze vybírat z 11 barev laku karoserie, z toho tři jsou nové – Ultrasonic Blue Mica (zářivá modrá), Midnight Blue (půlnoční modrá) a Starlight Black (hvězdná černá).
V interiéru byla doplněna funkce pro otevření/zavření všech oken najednou. U dvířek příruční schránky je použita nová dekorace s kovovým povrchem, zatímco u horního panelu středové konzoly zaujme vysoce lesklý metalický lak černé barvy.
Dvě nové barvy interiéru – Light Grey (světle šedá) a Saddle Tan (oranžovohnědá), v obou případech s čalouněním ze semi-anilinové kůže, doplňuje exkluzivní stehování.
Vysoce výkonný sportovní sedan IS F akceleruje z 0 na 100 km/h za pouhých 4,7 s a rozjede se až na 270 km/h (maximální rychlost je elektronicky omezena). Pohonná jednotka 5.0 V8 splňující emisní normu Euro 5 vyvine nejvyšší výkon přes 300 kW při 7000 ot/min a vykazuje maximum točivého momentu 500 Nm při 5200 ot/min. Spolupracuje přitom s osmistupňovou automatickou převodovkou SPDS (Sports Direct Shift) s možností ručního řazení pomocí páček pod volantem.
Lexus IS F v modelovém provedení 2011 doznal řady vylepšení v oblasti interiéru i vnějšku vozu. Staví přitom na celé řadě technických zdokonalení představených v loňském roce, včetně použití diferenciálu s omezenou svorností, který přináší znatelné zlepšení v otázkách držení stopy a úrovně stability při rychlém průjezdu zatáčkami.
Vůz nyní používá výbojkové světlomety HID se zabudovanými LED světly ve tvaru hrotu šípu pro denní svícení. Nabídka barev laku karoserie byla rozšířena o novou verzi Starlight Black (hvězdná černá).
V interiéru pak IS F zaujme novými tmavými panely z textilních vláken a kontrastními stehy koženého čalounění v kombinaci bílé a modré. Přední sedadla díky přepracované konstrukci nabízejí řidiči lepší oporu za jízdy. Příjemnější úchop a pocity při řízení pak zajišťuje nový volant.
Nový panel přístrojů před řidičem doznal změn v uspořádání otáčkoměru, rychloměru a rádce řazení v kapličce přístrojů s důrazem na maximální čitelnost za rychlé jízdy. Součástí velkého otáčkoměru umístěného uprostřed je i ukazatel vysokých otáček, který pomáhá optimálnímu řazení. Ukazatel se rozsvěcuje ve třech krocích – při 5000 ot/min, 5500 ot/min a 6200-6550 ot/min v závislosti na zařazeném převodovém stupni.
IS 250 | IS 220d | IS 200d | ||||
Hlavní rozměry a hmotnosti vozidla | ||||||
Celková | délka | 4585 | 4585 | 4585 | ||
šířka | 1800 | 1800 | 1800 | |||
výška | 1425, 1440*5 | 1440, 1425*1 | 1440, 1425*1 | |||
Rozvor náprav | 2730 | 2730 | 2730 | |||
Rozchod kol | vpředu | 1535 | 1535 | 1535 | ||
vzadu | 1535, 1525*1 | 1535 | 1535 | |||
Interiér | délka | 1855 | 1855 | 1855 | ||
šířka | 1475 | 1475 | 1475 | |||
výška | 1165, 1120*3 | 1165, 1120*3 | 1165, 1120*3 | |||
Převisy karoserie | vpředu | 820 | 820 | 820 | ||
vzadu | 1035 | 1035 | 1035 | |||
Min. provozní světlá výška | 135, 125*4, 150*5 | 145, 135*1 | 145, 135*1 | |||
Nájezdový úhel vpředu | 13, 12*4 | 13, 12*4 | 13, 12*4 | |||
Nájezdový úhel vzadu | 16 | 16 | 16 | |||
Pohotovostní hmotnost | přední náprava | 810 - 845 | 835 - 875 | 835 – 875 | ||
zadní náprava | 720 - 775 | 705 - 760 | 705 – 760 | |||
celkem | 1530 - 1620 | 1545 - 1635 | 1545 – 1635 | |||
Celková hmotnost vozidla | přední náprava | 935 | 960 | 960 | ||
zadní náprava | 1110 | 1115 | 1115 | |||
celkem | 2045 | 2075 | 2075 | |||
Objem zavazadelníku | 398 | 398 | 398 | |||
Objem palivové nádrže | 65 | 65 | 65 | |||
Jízdní výkony | ||||||
Akcelerace | 0 na 96 km/h | 8,5 | 8,9 | 10,2 | ||
400 m s pevným startem | 16,1 | 16,3 | 17,1 | |||
Max. dovolená rychlost | 1. stupeň | km/h | 61 | 46 | 46 | |
2. stupeň | km/h | 104 | 91 | 91 | ||
3. stupeň | km/h | 153 | 150 | 150 | ||
4. stupeň | km/h | 214 | 199 | 199 | ||
5. stupeň | km/h | - | - | - | ||
Spotřeba paliva | město | l/100 km | 11,8 | 6,8 | 6,3 | |
mimo město | l/100 km | 6,5 | 4,7 | 4,4 | ||
kombinovaná | l/100 km | 8,4 | 5,5 | 5,1 | ||
Emise CO2: | město | g/km | 274 | 177 | 165 | |
mimo město | g/km | 149 | 124 | 116 | ||
kombinované | g/km | 194 | 144 | 134 | ||
Emisní norma | EURO V | EURO V | EURO V | |||
Min. poloměr otáčení | stopový | m | 5,1 | 5,1 | 5,1 | |
obrys karoserie | m | 5,4 | 5,4 | 5,4 | ||
Motor | ||||||
Typ motoru | 4GR-FSE | 2AD-FHV | 2AD-FTV | |||
Počet válců a uspořádání | 6 válců, vidlicové | 4 válce v řadě | 4 válce v řadě | |||
Ventilové ústrojí | DOHC 24v | DOHC 16v | DOHC 16v | |||
časování Dual VVT-i | ||||||
Vrtání x zdvih | mm | 83,0 x 77,0 | 86,0 x 96,0 | 86,0 x 96,0 | ||
Zdvihový objem | cm3 | 2500 | 2231 | 2231 | ||
Kompresní poměr | 12,0 : 1 | 15,7 : 1 | 15,7 : 1 | |||
Systém rozvodu paliva | elektronické vstřikování EFI D-4 | common-rail | common-rail | |||
piezoelektrické vstřikovací ventily | piezoelektrické vstřikovací ventily | |||||
Výzkumné oktanové číslo (VON) nebo cetan. číslo | nejm. 95 | nejm. 48 | nejm. 48 | |||
Max. výkon (EEC) | kW při ot/min | 153/6400 | 130/3600 | 110/3600 | ||
Max. točivý moment (EEC) | Nm při ot/min | 252/4800 | 400/2000-2600 | 340/2000-2800 | ||
Elektrická soustava | ||||||
Kapacita akumulátoru (5 hod) | Napětí a ampérhodiny | Dec-55 | Dec-64 | Dec-64 | ||
Výkon alternátoru | W | 1800 | 1560 | 1560 | ||
Výkon spouštěče motoru | kW | 1,7 | 2 | 2 | ||
Podvozek | ||||||
Typ převodovky | A960E (automatická) | RA63 (manuální) | RA63 (manuální) | |||
Převodovka | 1. stupeň | 3,538 | 5,232 | 5,232 | ||
- převodové poměry | 2. stupeň | 2,060 | 2,644 | 2,644 | ||
3. stupeň | 1,404 | 1,605 | 1,605 | |||
4. stupeň | 1,000 | 1,219 | 1,219 | |||
5. stupeň | 0,713 | 1,000 | 1,000 | |||
6. stupeň | 0,582 | 0,728 | 0,728 | |||
Zpětný chod | 3,168 | 4,525 | 4,525 | |||
Stálý převod diferenciálu | 3,727 | 2,474 | 2,474 | |||
Typ brzd | vpředu | odvětrávané kotoučové | odvětrávané kotoučové | odvětrávané kotoučové | ||
vzadu | kotoučové bez odvětrávání/odvětrávané*6 | odvětrávané kotoučové | odvětrávané kotoučové | |||
Typ zavěšení kol | vpředu | s dvojitými lichoběžníky | s dvojitými lichoběžníky | s dvojitými lichoběžníky | ||
vzadu | víceprvkové | víceprvkové | víceprvkové | |||
Stabilizátor (vpředu/vzadu) | standardně/standardně | standardně/standardně | standardně/standardně | |||
Řízení | hřebenové | hřebenové | hřebenové | |||
Převodový poměr řízení | 13,5, 13,6*4 | 13,4 | 13,4 |
Počet otáček volantu mezi krajními polohami | 2,91 | 2,91 | 2,91 | ||||
Typ posilovače | elektrický | elektrický | elektrický | ||||
*1: s 18" koly (výbava na přání) | |||||||
*2: se 17" koly (výbava na přání) | |||||||
*3: s posuvným střešním oknem | |||||||
*4: F SPORT | |||||||
*5: Turecko, Malajsie, Ukrajina, Kazachstán, Bělorusko | |||||||
* 6: se sportovním zavěšením kol |
IS 250C | ||||
Hlavní rozměry a hmotnosti vozidla | ||||
Celková | délka | 4635 | ||
šířka | 1800 | |||
výška | 1415 | |||
Rozvor náprav | 2730 | |||
Rozchod kol | vpředu | 1535 | ||
vzadu | 1525 | |||
Interiér | délka | 1605 | ||
šířka | 1480 | |||
výška | 1130 | |||
Převis | vpředu | 820 | ||
vzadu | 1085 | |||
Min. provozní světlá výška | 130 | |||
Nájezdový úhel vpředu | 14 | |||
Nájezdový úhel vzadu | 17,4 | |||
Pohotovostní hmotnost | přední náprava | 865 – 875 | ||
Celková hmotnost vozidla | zadní náprava | 865 – 875 | ||
celkem | 1730-1750 | |||
přední náprava | 955 | |||
zadní náprava | 1120 | |||
celkem | 2075 | |||
Objem zavazadelníku | 165 - 420 | |||
Objem palivové nádrže | 65 | |||
Jízdní výkony | ||||
Akcelerace | 0 na 100 km/h | 9,0 | ||
Max. dovolená rychlost | 400 m s pevným startem | 16,5 | ||
1. stupeň | km/h | 55 | ||
2. stupeň | km/h | 94 | ||
3. stupeň | km/h | 138 | ||
4. stupeň | km/h | 194 | ||
5. stupeň | km/h | - | ||
Spotřeba paliva | město | l/100 km | 12,7 | |
mimo město | l/100 km | 7,2 | ||
kombinovaná | l/100 km | 9,2 | ||
Emise CO2 | město | g/km | 294 | |
mimo město | g/km | 166 | ||
kombinované | g/km | 213 | ||
Min. poloměr otáčení | m | 5,1 | ||
Emisní norma | EURO V |
Motor | |||||
Typ motoru | 4GR-FSE | ||||
Počet válců a uspořádání | 6 válců, vidlicové | ||||
Ventilové ústrojí | DOHC 24v časování Dual VVT-i | ||||
Vrtání x zdvih | mm | ||||
83,0 x 77,0 | |||||
Zdvihový objem | cm3 | 2500 | |||
Kompresní poměr | 12,0 : 1 | ||||
Systém rozvodu paliva | Elektronické vstřikování EFI D-4 | ||||
Výzkumné oktanové číslo (VON) nebo cetan. číslo | 95 a vyšší | ||||
Max. výkon (EEC) | kW při ot/min | 153/6400 | |||
Max. točivý moment (EEC) | Nm při ot/min | 252/4800 | |||
Elektrická soustava | |||||
Kapacita akumulátoru (5 hod) | Napětí a ampérhodiny | 12-55 | |||
Výkon alternátoru | W | 1800 | |||
Výkon spouštěče motoru | kW | 1,7 |
Podvozek | ||||
Typ převodovky | A960E (automatická) | |||
Převodovka – převodové poměry | 1. stupeň | 3,538 | ||
2. stupeň | 2,060 | |||
3. stupeň | 1,404 | |||
4. stupeň | 1,000 | |||
5. stupeň | 0,713 | |||
6. stupeň | 0,582 | |||
Zpětný chod | 3,168 | |||
Stálý převod diferenciálu | ||||
Typ brzd | vpředu i vzadu | odvětrávané kotoučové | ||
Typ zavěšení kol | vpředu | dvojité lichoběžníky | ||
vzadu | Víceprvkové | |||
Stabilizátor (vpředu/vzadu) | ||||
standardně/ standardně |
||||
Řízení | Hřebenové | |||
Převodový poměr řízení | 14,6 | |||
Počet otáček volantu mezi krajními polohami | 3,16 | |||
Typ posilovače | elektrický |