Vypadá to, že Honda se pomaličku vrací ke sportovním tradicím. Kupé CR-Z, které bylo poprvé oficiálně představeno v Americe, by mělo vzdáleně navázat na legendární a oblíbenou CR-X.
Veškeré detailní informace o evropské verzi se dozvíme až v březnu na ženevském autosalónu, ale už nyní víme, že půjde o první sériově vyráběné hybridní kupé. Honda CR-Z přesáhne jen lehce délku čtyř metrů, rozvor bude mít hodnotu 2430 mm a hmotnost se dostane na velmi nízkých 1157 kg. Honda si za svou konkurenci vybrala prémiové Mini, jízdně exceletní Lotus Elise a Volkswagen Scirocco. Pod kapotou bude „pouze“ čtyřválec o objemu 1,5 l, který spolu s elektromotorem vyplodí 124 koní a 174 N.m točivého momentu. Na papíře to nejsou hodnoty bůhví jak převratně, ale vzhledem k nízké hmotnosti by CR-Z mohlo být svižné a zábavné. Navíc pozitivní bude úspora paliva, tovární údaj mluví o 5 l/100 km. Realita bude asi trošku jiná, ale pokud se bude držet kolem šesti litrů, tak to bude super. Interiér má uspořádání 2+2, prakticky založené sportovní řidiče potěší možnost sklopení zadních sedadel. Interiér přebírá některé grafické drobnosti z modelu Insight, jinak působí hodně futuristicky. Na celkový vzhled Hondy CR-Z si budeme muset asi zvyknout. Podle prvních fotografií působí design CR-Z trošku nevyrovnaně. Přední část vypadá dobře, sportovně s mírným nádechem agresivity, zadní část je naopak příliš futuristická. Ale uvidíme na živo. V průběhu letošního roku, u nás asi až na podzim, by se měla dostat do prodeje.