Dynamická modelová řada Ford Focus nové generace je hlavní hvězdou expozice společnosti Ford Motor Company na mezinárodním autosalonu v Paříži, který otevřel své brány dnes, 30. září 2010.
Vůbec poprvé jsou společně vystavovány všechny tři karosářské varianty nové globální rodiny Ford Focus, navíc již v provedení připraveném pro sériovou výrobu. Zákazníci si tak budou moci utvořit přesný obraz o tomto důležitém novém modelu ještě předtím, než bude začátkem roku 2011 zahájen jeho prodej v Evropě i Severní Americe.
Ford zároveň plní svůj slib, že do nové rodiny modelů Focus zařadí i celosvětovou sportovní variantu – v Paříži se ve světové premiéře představí nová vlajková loď rodiny Focus, dramatický Focus ST s nejvyšším výkonem 184 kW (250 koní). Na stánku společnosti Ford ho slavnostně odhalil pan Alan Mulally, prezident a generální ředitel skupiny Ford, a pan Stephen Odell, předseda představenstva a generální ředitel Ford of Europe. K zákazníkům zamíří tento vzrušující nový model v průběhu roku 2012.
Oficiální pařížská premiéra kompletní modelové řady Focus v provedení připraveném pro sériovou výrobu je pro značku Ford významným milníkem, protože se jedná o první skutečně celosvětový produkt vyvíjený od počátku podle strategie ONE Ford (jeden Ford).
Focus je z celosvětového hlediska nejvýznamnějším modelem značky Ford – spadá totiž do největšího a nejobsazenějšího segmentu trhu. Nová generace byla vyvíjena oddělením Global centre of excellence for Small and Medium Cars v Německu tak, aby mohla být úspěšně nabízena a prodávána na více než 120 trzích celého světa. Vůz stojí na nové globální platformě Ford pro vozy nižší střední třídy a verze pro jednotlivé regiony jsou přibližně z 80 procent totožné. Tato platforma dá vzniknout nejméně deseti různým modelům, jejichž úhrnný objem výroby by měl v roce 2012 dosáhnout hranice asi dvou milionů vozů ročně.
Návštěvníci autosalonu v Paříži si budou moci prohlédnout všechny tři karosářské varianty – sportovní pětidveřový hatchback, elegantní čtyřdveřový sedan a stylové kombi. Dostanou tak jedinečnou příležitost seznámit se s individualistickým designem vozu a jeho špičkovými technologiemi z první ruky.
Nový Focus chce zastínit své soupeře technickou vyspělostí a rozsáhlejší nabídkou výbavy, než si zákazníci v tomto klíčovém segmentu dosud uměli představit. Focus nové generace zároveň přinese ty nejvyšší standardy kvality a dílenského zpracování, mimořádně příznivou spotřebu paliva a další zdokonalení jízdních vlastností, jimž je Focus vyhlášený.
Na ženevském autosalonu 2010 prozradil Derrick Kuzak, viceprezident Ford Motor Company pro globální vývoj, že Ford pracuje na vývoji sportovní varianty nového Fordu Focus.
V Paříži Ford na tento příslib navazuje odhalením dynamického Fordu Focus ST nové generace, jehož uvedení na světové trhy je plánováno na začátek roku 2012. Tento zcela nový Ford Focus ST bude prvním sportovním modelem značky Ford vyvinutým v rámci nové globální strategie sportovních automobilů.
Vrcholný model řady Focus, poháněný speciální verzí nového čtyřválcového motoru EcoBoost 2,0 l, naladěnou na nejvyšší výkon 184 kW (250 koní), zůstane naprosto věrný odkazu značky Ford ST. Příznivcům sportovní jízdy nabídne opojný koktejl vzrušující dynamiky, suverénních jízdních vlastností a návykového zvuku.
Návštěvníci pařížského autosalonu si nebudou moci nevšimnout výrazně sportovního exteriéru v dramatickém novém odstínu Tangerine Scream, který věrně odráží dravou a energickou povahu nového Focusu ST.
Vedle nové generace modelové řady Focus je v Paříži k vidění rovněž nové Mondeo, které absolvovalo svoji předpremiéru na nedávném autosalonu v Moskvě. Návštěvníkům pařížské expozice se Mondeo představí ve variantách liftback a kombi a také v mimořádně úsporném provedení ECOnetic se sníženými emisemi CO2. Na stánku samozřejmě nechybí ani inovované modely S-MAX a Galaxy, které si svoji premiéru odbyly již začátkem tohoto roku.
Zcela nové modely Ford C-MAX a Grand C-MAX jsou zastoupeny vrcholnými verzemi Titanium s motorem Ford EcoBoost 1,6 l o výkonu 132 kW (180 koní) a zdokonaleným vznětovým agregátem Duratorq TDCi 2,0 l. Obě varianty přinášejí do segmentu automobilů pro všestranné aktivity (Multi-Activity Vehicle, MAV) novou úroveň stylu a přitažlivosti.
Nový Ford C-MAX je první sériový model značky Ford postavený na nové globální platformě pro vozy nižší střední třídy. Varianta Grand C-MAX bude od roku 2011 k dostání také v Severní Americe.
Ford neustále stupňuje své úsilí v oblasti snižování spotřeby paliva a emisí CO2 u všech svých modelů. Důkazem jsou dvě důležité novinky z portfolia evropského Fordu, které značka vystavuje v Paříži – nový Ford Mondeo ECOnetic a nová varianta Fordu Ka se sériově montovaným systémem Ford Auto-Start-Stop.
Tyto nové modely přicházejí v návaznosti na již představené úsporné technologie, jako je rodina nových hospodárných zážehových motorů Ford EcoBoost s přímým vstřikováním paliva a přeplňováním nebo kompletně inovovaná řada výkonných a úsporných vznětových agregátů Duratorq TDCi.
Ford zároveň pokračuje ve svém evropském programu elektrifikace. V Paříži poprvé ukáže technologii, která bude pohánět připravovaný hybridní model C-MAX PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle). Ten se má vyrábět ve španělské Valencii a k evropským zákazníkům zamíří během roku 2013.
Přidá-li se k tomu zavádění úsporných technologií Ford ECOnetic (jako je ukazatel Eco Mode nebo rekuperační dobíjení Smart Regenerative Charging) do dalších a dalších modelů a jejich variant, je zřejmé, že Ford of Europe je na nejlepší cestě ke splnění ambiciózního cíle snížit emise CO2 svých nových vozů do roku 2020 o třicet procent v porovnání se stavem z roku 2006.
„Premiéra kompletní nové řady Focus ve spojení s celosvětovým debutem sportovního modelu ST znamená, že letošní autosalon v Paříži je pro Ford nejen velmi vzrušující, ale také mimořádně významný,“ řekl Stephen Odell, předseda představenstva a generální ředitel Ford of Europe. „Vzhledem k tomu, že na svém pařížském stánku máme i zcela nový C-MAX a nejnovější evoluce modelů Mondeo, S-MAX a Galaxy, je zjevné, že tempo inovací ve Fordu rozhodně nijak nepolevuje.“