Faster magazine 
novinky
Faster doporučuje
www.citroenracingtrophy.cz

FASTER MAGAZINE - 6/2010

Poslat e-mailem Tisková verze 14. 12. 2010

FASTER MAGAZINE 6/2010
NA STÁNCÍCH OD 14. PROSINCE 2010

obalka-6-2010

V aktuálním čísle 6/2010 mimo jiné najdete

Impreza STI - Romance pro křídlovku Impreza STI - Romance pro křídlovku Subaru si s námi zahrává. Naši milovanou ikonu, Imprezu STI, před třemi roky ze sedanu transformovalo na hatchback. Když jsme si na radikální změnu konečně zvykli, přišli Japonci opět se sedanem. Ale hlavně - do hry se znovu vrací křídlo!

Dodge Challenger - Americká mlátička Dodge Challenger - Americká mlátička Za oceánem se většinou všechno řeší silou. Evropané naopak přemýšlejí a nevadí jim si při tom namáhat mozkové závity. Přinejmenším o autech to platí bezezbytku. Ta americká mají buldočí sílu, ale co jízdní vlastnosti? Dodge Challenger SRT8 nám dá odpověď.

Vzduchem nakrmená kočka Vzduchem nakrmená kočka Kompresor těžce odfukuje při každém prudším sešlápnutí plynu. Ještě působivější je ale zátah, který celé tohle akustické divadlo doprovází. A je jedno, že se šplháme do prudkého kopce. Jaguar XKR příkré alpské silničky zdolává jako hladová šelma porcované syrové maso. A vypadá přitom zatraceně dobře.

Legenda Mercedes 600 SL Legenda Mercedes 600 SL Písmena SL se poprvé na mercedesech objevila v padesátých letech. Během čtyř generací zkratka Sport Leicht nadobro ztratila na významu. To však neznamená, ze by tenhle roadster nebyl i podle dnešních měřítek výjimečným autem.

Útok na Mini Útok na Mini Stylové nákupní tašky frčí v jakékoliv době. Upoutat pozornost je tím, oč tu běží. Ovšem za volantem by rozhodně neměla být nuda. Má větší šanci dostat britskou legendu na kolena nové Audi A1, Citroën DS3, nebo Alfa Romeo MiTo?

Premiéry Premiéry Svezli jsme se v... Infiniti M, BMW X3, Porsche Cayenne Hybrid, Mercedes-Benz C 200 CDI AMG Style, Ford Fiesta Sport 1,4 Duratec, BMW 535i Touring

Profesionální etuda Profesionální etuda Měl to být ojedinělý start motoristického novináře za tým Chevrolet Europe v cupových závodech. Ten se však proměnil v půlroční angažmá ve stylu profesionálního závodníka.

Nejlepší auto v životě? Alfa Sportiva 2000 Nejlepší auto v životě? Alfa Sportiva 2000 Alfa Sportiva je stroj, který se v roce 1954 nedostal do výroby, protože byl ve své době až příliš rychlý. Dnes už jeho rychlost není problémem. Ovládání ale ano. Tohle auto vrátí řidiče do doby, kdy si jízdu opravdu užíval a musel za volantem makat.

Magická přilnavost Magická přilnavost Nízká hmotnost, vysoký výkon, funkční aerodynamika a přilnavost. To je rovnice, která funguje. A pokud se do ní dosadí ještě schopný řidič a zajímavá trať, začne nám krystalizovat čirá zábava za volantem. V tomto případě za volantem Radicalu a rovnou v ostrém závodu na Slovakiaringu.

Bavorský Meisterstück - BMW 320d E46 Bavorský Meisterstück - BMW 320d E46 Trojkové BMW patří ke zlatému fondu mnichovské značky a ve svém čtvrtém pokračování s kódem E46 dozrálo k dokonalosti. Ne nadarmo ho někteří obecně označují za jedno z nejlepších aut světa. Dnes už si ho může dovolit skoro každý, vždyť stojí totéž co ojetá fabia!

Řídil jsem formuli 1 Řídil jsem formuli 1 To auto je neuvěřitelné. Má brutální zrychlení, obrovskou výkonnost brzd a díky nadpozemské aerodynamice drží v zatáčkách tak, že tomu prostě nerozumíte. Neptejte se mě, jestli jsem někdy v životě zažil něco podobného. A neptejte se na to nikoho, kdo právě před chvílí vystoupil z formule jedna...

Černé zlato z Pardubic Černé zlato z Pardubic Škoda, Tatra, Jawa, ČZ, Walter... A rozhodně také Mogul nebo Trysk. Do zlatého fondu českého motorismu nepatří jen automobilové a motocyklové značky vyhřívající se v paprscích salónních reflektorů nebo cílových rovinek. Za jejich úspěchy totiž stojí spousta mravenčí práce a periferií, z nichž jedna z nejvýznamnějších – oleje Mogul – stojí za zmínku.

Mistrovská práce Waltera Röhrla Mistrovská práce Waltera Röhrla Pokud si myslíte, že jste na okruhu dosáhli maxima, sedněte si vedle živoucí legendy a během chvilky z vás udělá řidičského analfabeta.

Poslední mohykán Poslední mohykán Národní šampionáty v rally ovládají speciály S2000, zatímco produkční auta skupiny N jsou pomalu na ústupu. Mitsubishi dokonce omezilo vývoj v rámci svého sportovního oddělení Ralliart a většina „evíčkářů“ válčí s dosluhujícími devítkami. Posledním produkčním mohykánem tak zůstává Subaru Impreza STI. Posadili jsme se za volant soutěžní specifikace N15 z roku 2009 v barvách Subaru Czech Rally Teamu.