NOVINKY
MissionL - světová mise automobilky Škoda
Bodyguardi od Mercedesu
Číslo 911 žije. A ještě dlouho žít bude!
PREMIÉRY
BMW M5 (F10), PORSCHE PANAMERA, TOYOTA YARIS, AUDI RS3 MTM, RANGE ROVER EVOQUE, MERCEDES CLS 350 CDI, CHEVROLET CRUZE HATCHBACK, FIAT ABARTH 500c, BMW 335i CC, MERCEDES SLK 200
BMW M1 - Velká bavorská revoluce
Už dlouho se na scéně neobjevilo auto, na které by komunita řidičů čekala s takovým napětím a zvědavostí. Teď je BMW 1 M Coupé tady a s ním okreska, okruh i obyčejný městský provoz, kam jsme s bavorskou novinkou připraveni vyrazit a zjistit, jak se s vysokým očekáváním vypořádá tváří v tvář. Nový produkt sportovního oddělení M vyvolává čiré nadšení, ale také mírnou skepsi nad tím, kam se ubírá vývoj řidičských automobilů.
Ferrari Days - Orlické hory
Tři benzinové hlavy, tři rozdílné plány na trasu víkendové projížďky a tři Ferrari připravená vzít nás na výpravu do hlubin duše mistra Enza. Jedno nás při tom spojuje stejně jako rudá niť obšívající malý sportovní volant. Všichni toužíme zjistit, jak se za posledních dvacet let proměnila ikona vzpínajícího se koníka. Pánové, nastartuje svoje osmiválce. Vyrážíme!
Design - Inspirace v historii
Při pohledu na některé automobily se nelze ubránit pocitu, že něco podobného jsme už někde viděli. Vůbec nechceme podezírat někoho z plagiátorství, blízkou podobnost by totiž žádný designér vědomě nepřipustil. Přesto je ale zjevné, že některá řešení mají shodný původ. Pojďme se na to podívat s automobilovým designérem Borisem Dackem.
OKRESKOVÁ BITVA - BMW M1 vs. SUBARU IMPREZA STi
Evropa srovnává nejmenší emko s „rodinným“ superexpresem Audi RS3. I my jsme chtěli, ale Ingolstadt nám nestihl včas dodat auto. A tak jsme proti BMW 1 M Coupé postavili jinou čtyřkolku s ještě větším věhlasem.
M3 vs. M: Setkání po letech
Poznávání BMW 1 M Coupé by nebylo úplné, kdyby nedošlo na konfrontaci s tím, kdo to u BMW před lety všechno začal. První generace BMW M3 E30 nabírá na ceně takovým
způsobem, že už je téměř nemožné ji pořídit pod jeden milion korun. Obě auta jsou si tak najednou nečekaně blízká.
STORY - Pavel Janeba
V roce 1994 Škoda závodila s karburátorovým favoritem. Rozhodnutí o čtyři roky později postavit elektronikou nabitou čtyřkolku Octavia WRC a naskočit s ní do kolotoče mistrovství světa tak může z dnešního pohledu vypadat buď jako neskutečná naivita, nebo naopak drzost všech zúčastněných. Pavel Janeba dnes připouští obě varianty. Přesto tehdejší šéf Škoda Motorsport přiznává, že by do toho šel znovu. I když se to vzhledem k jeho klidné a introvertní povaze nezdá, je tento obdivovatel závodních škodovek také vyznavačem velkých životních výzev.
TECHART - Německo-ruská aliance
Dnes na silnicích kraluje těžká váha. Vozy kategorie SUV válcují klasická i sportovní auta a renomovaným úpravcům nezbývá nic jiného, než se přeorientovat stejným směrem. Potkalo to také nejznámějšího tunera stuttgartských sporťáků, společnost Techart z německého Leonbergu. Převážně ruskou, čínskou a arabskou klientelu zásobuje Techart speciály Magnum a GrandGT. Faster magazine se vydal strašit německé děti jak v upraveném Cayenne, tak i za volantem Panamery.
FIAT 128 Coupé - Sport L (1971-1975)
V době, kdy našinci snili o Škodě 110 R, se po evropských silnicích proháněl Fiat 128 Coupé – občas k vidění také v Československu. S hmotností 815 kilogramů a výkonem 75 koní z něj měly vítr i nadupané Lady 1600 ve žluto-bílém válečném zbarvení Veřejné Bezpečnosti.
BLÁZNIVÝ POMERANČ - Smart Fortwo Night Orange
Dokud nám nepředložíte seznam deseti aut, která dokáží rozdráždit bránici stejně jako Smart Fortwo Night Orange, bude mít tahle nákupní taška v naší rubrice „Je zábavné“ své pevné místo. Smart je doslova prošpikovaný řidičskou zábavou a jediným jeho limitem je absolutní rychlost omezená na 145 km/h.
SOUBOJ KAPESNÍCH ZBRANÍ - DS3 Racing vs. Mini Cooper JCW
Citroën už osm let vládne světovým soutěžím WRC, ale doposud neměl žádné sériové auto, které by odkazovalo na jeho úspěchy v rally. Změnilo se to až s příchodem nové DS3 Racing. Mini má naopak už několik let nejlepší hothatch na trhu a teprve až letos vstoupilo do světa rally. Dva světy se konečně potkávají. Je čas znovu vyrazit na oblíbenou okresku.
Ostří hoši minulosti
V českém motorsportu odnepaměti platí, že kam přijde Mirek Adámek, tam je legrace. Nekonečnou šňůru víkendů strávených na závodech po celé Evropě bral rodák z pražských Modřan i jako relax a pohodu v partě kamarádů. Přesto ale legrace skončila pokaždé, když si nasadil helmu a nastartoval motor. Po kopcích a okruzích totiž Adámek většinou vodil bestie, u kterých se k sobě povážlivě přibližovaly hodnoty hmotnosti a výkonu.
Concorso d´Eleganza - Pocta kráse
Soutěže elegance byly kdysi mnohem častější než dnes, ostatně konaly se i u nás. Mistři karosářského řemesla se předháněli, společenská smetánka pózovala a získat první cenu bylo skutečnou poctou. Ta prestiž stála i za to, nechat si vyrobit karoserii individuálně...
Nákupní košík - Volkswagen Golf R32
Pokračovatelé éry šestiválcových golfů VR6 přetavili univerzalitu do reálné automobilové podoby – sportovní modely R32 postavené na bázi Golfu IV a V odvezou celou rodinu v létě i zimě velmi rychle kamkoliv, za rozumné peníze a spolehlivě. Se zábavou při řízení to už taková sláva není.
MATRIX rally
Může stařičká Škoda 130LR zajet rychlejší čas než moderní Laner EVO IX? Ano! A může se na úzké asfaltové vložce ukázat i dakarská Tatra 815? Žádný problém. A je možné, aby se Matrix M.V. Rally Kostelec nad Orlicí dostala příští rok do kalendáře rallysprintového šampionátu? No, vypadá to nadějně...
Esko uz zacíná na čtyřech
Mercedes se nebojí prolomit tabu luxusních limuzín a jako první do nabídky modelu S zařadil čtyřválcový turbodiesel. Bude to stačit na to, aby přilákal nové zákazníky? Každopádně jde o geniální tah, který zanedlouho jen trapně zkopírují zbylé dvě německé automobilky.
SAMURAJSKÁ HRA
Šéfredaktor Faster magazine Jakub Rejlek vzal sériovou Mazdu MX-5 NC 1,8 a vyrazil poznávat kult lehkého sportovního roadsteru na poslední závod českého Miata Cupu do Sosnové. Umí tahle zábavná hračka také závodit?
SEAT LEON - Maximální efekt z minima
Sportovní úprava nemusí vždy obsahovat pouze zásadní zásahy do techniky. Stále častěji se zákazníci zajímají o decentní vylepšení vzhledu a automobilky jim proto nabízejí své oficiální značkové úpravy. Mnoho
z nich je použito i na základní motorizace. Příkladem může být Seat.
VOLVO S60 - TŘETÍ SEVERSKÝ STUPEŇ
V zimě nás švédská společnost BSR, známý úpravce řídicích jednotek motorů, nechala svézt v prototypu Volva S60 T5 s motorem posíleným na 260 koní. Na červené předokolce se ovšem pracovalo i přes léto, takže dnes už její přeplňovaný dvoulitr ze sebe umí dostat 285 koní. Nejvyšší čas znovu vyrazit do BSR a Volvo S60 T5 BSR Stage3 provětrat v jeho domovském teritoriu.