Faster magazine 
novinky
Faster doporučuje
www.citroenracingtrophy.cz

FASTER MAGAZINE - 2/2010

Poslat e-mailem Tisková verze 20. 4. 2010

FASTER MAGAZINE 2/2010
NA STÁNCÍCH OD 20. DUBNA 2010

obalka-2-2010 Vážení fandové zábavných aut,

mezi rozumnými lidmi už dnes není nikdo, kdo by nepochyboval o tom, že i svět aut v plné síle zasáhla zelená a oranžová hysterie (ta oranžová řádí bohužel hlavně u nás v Česku). Vždyť automobilkám už pomalu dochází hlasivky, jak vehementně musí o všech svých modelech často až trapně křičet, jak že jsou ekologicky šetrné. S ekozaslepenectvím už jsem se tak nějak smířil. Ta druhá, oranžová věc, mi dělá daleko větší starosti, protože je spojená s realitou současného Česka. Jde o stoupající nenávist k těm, kteří si za své peníze pořídili třeba pěkný byt, postavili dům nebo si udělali radost sportovním autem. Vyděláváš a neskrýváš to? Tak za to zaplatíš!

To proto jsem byl mile překvapen, když mi jeden chlapík řekl, že jeho firma má už příliš velkou nálepku výrobce politicky korektních aut (rozuměj takových, která nikoho nenadchnou ani neurazí a tedy ani nedráždí) a právě teď přišel ten pravý čas na změnu. Abych nezapomněl, ten chlapík se jmenuje Lutz Kolibal a u Volkswagenu má na starosti nově vzniklou divizi R, která je něco jako oddělení M u BMW nebo AMG u Mercedesu. A Kolibal prý nevidí jediný důvod k tomu, proč by si rychlé, sportovně střižené volkswageny nemohly najít zákazníky i u nás v Česku, kde je značka VW synonymem pro konfekci, která umí celkem úspěšně zamaskovat úspěchy v podnikání.

Já doufám, že ano a že těch zákazníků bude co nejvíce. A nejenom od VW, ale i od Fordu, Renaultu, Mazdy a vůbec všech těch značek, které má většina lidí spojené právě s politicky korektními vozy. To svalnaté stroje s velkými koly nejsou - a to je dobře. Všechna ta GTI, RS, R nebo MPS musíme v této těžké době začít brát vedle strojů pro potěšení také jako výraz vzdoru proti levicové demagogii, která jako plíživý mor dusí nejenom Česko, ale i celou Evropu.

Nebojte, z Fasteru se nestává politický plátek. Tak nějak ale tuším, že majitelé a fandové rychlých aut oranžovou milují hlavně u rozpálených kotoučů, na Focusu ST a Nissanu 370Z nebo ve spojení se západem slunce nad oblíbenou okreskou. Mimochodem, s Lutzem Kolibalem jsme na německém okruhu Oschersleben jezdili v Sciroccu R. Mělo obří kola a modrou barvu, která mu vážně slušela. Hezké jaro!

Jakub Rejlek,
šéfredaktor

V aktuálním čísle 2/2010 mimo jiné najdete

PREMIÉRY PREMIÉRY Mercedes E Cabrio, Porsche Cayenne, Nissan Quashquai, Audi TT RS, Volkswagen Tiguan R-Line...

WOLFSBURGSKÝ MASAKR MOTOROVOU PILOU WOLFSBURGSKÝ MASAKR MOTOROVOU PILOU Oddělení Volkswagen Individual končí. Nahrazuje ho sportovní divize R. Nejde o formalitu - Němci se chtějí pořádně zakousnout do koláče nadšených řidičů a zároveň ukázat, že zvládnou víc než „lidové“ Polo a Golf. Ve vzduchu je cítit krev.

VÁLKA EMOCÍ - PANAMERA VS. QUATTROPORTE VÁLKA EMOCÍ - PANAMERA VS. QUATTROPORTE Maserati už není osamoceno v boji proti nudným luxusním sedanům. Nově se k němu přidalo Porsche, které po Cayenne podruhé vybočilo ze zajetých kolejí.

KOČKA A MYŠ KOČKA A MYŠ Když vedle Alpiny postavíte standardní model z Mnichova, působí Alpina tak trochu jako šedá myš. Jenže zdání na první pohled hodně klame. To důležité se skrývá totiž pod obalem.

STORY - ADAM DUBÁK STORY - ADAM DUBÁK Ať zvedne ruku každý, kdo v životě neměl auto na dálkové ovládání nebo o něm alespoň nesnil. Jen se přiznejte... Jenže Adam Dubák z Tábora (20) tuhle vášeň na rozdíl od nás ostatních dotáhl tak daleko, až se stala jeho živností. Ve všední dny stříká karoserie na zakázku nebo ladí svůj soutěžní vůz a o víkendech s ním závodí.

BMW M - M SE MĚNÍ BMW M - M SE MĚNÍ Svět se mění, doba se mění, zákazníci se mění a my jen zklamáním kroutíme hlavou nad změnou strategie sportovního oddělení M mnichovské automobilky BMW. Jsou přeplňované motory a ladění mastodontních SUV šlápnutím vedle nebo jen reakcí na potřeby trhu?

MAZDA MX-5 BLÁZNIVÉ KULATINY MAZDA MX-5 BLÁZNIVÉ KULATINY Čtyřhodinová řežba motoristických pisálků z třiceti evropských států, slavilo dvacáté narozeniny kultovního roadsteru MX-5 na italském okruhu Adria. Mazda má pořádný „koule“, když vyměnila nudnou prezentaci za závodní seanci.

NÁVRAT RYCHLÉ FIESTY NÁVRAT RYCHLÉ FIESTY Možná se blýská na lepší časy levného závodění. Po dvaceti letech tu máme nový Ford Fiesta Cup, ale i jeden z nejlepších malých sériových vozů.

LEGENDA: AUDI S2 LEGENDA: AUDI S2 Projeli jsme se s Audi S2 coupé, které neslo otisk rally začátků Romana Kresty.

NÁKUPNÍ KOŠÍK: FORD FOCUS S NÁKUPNÍ KOŠÍK: FORD FOCUS S Další z tipů na koupi zábavného ojetého vozu.

GOODBYE WRC GOODBYE WRC Po 14 letech končí éra nejkrásnějších závodních speciálů tolik obdivované rally.