Faster magazine 
novinky
Faster doporučuje
www.citroenracingtrophy.cz

Extrémní M3 konečně tady!

Poslat e-mailem Tisková verze 11. 11. 2009

foto Určitě si ještě všichni pamatujete na ultimátní a odlehčenou M3 označovanou CSL. Při uvedení nové osmiválcové ostré verze BMW řady 3 se dlouho s ničím podobným nepočítalo. Tajemství BMW je však konečně odhaleno.

Odlehčená verze CSL u generace M3 E46 byla obdivovaná všechny fanoušky BMW, oproti běžné M3 dostalo CSL odtučňovací kůru, spoustu karbonových dílů, polozávodní „michelinky“ a vylepšení jízdní schopnosti. BMW M3 CSL si s chutí dalo klidně devětsetjedenáctku. Dlouho však bylo ticho po pěšině a BMW se zdráhalo pustit informace, jestli nějakou ultimativní verzi své M3 plánuje. Tento týden se však situace změnila a na veřejnost prosáklo první info, fotky a video, které vám přinášíme.

Extrémní M3 s kódovým označením E90 dostalo trochu jiný název. M3 GTS je sice zatím představeno jako koncept, ale už je známa cena (v přepočtu 2 990 000 Kč), ale také všechny údaje. Tentokrát by měla být nejostřejší verze BMW řady 3 ještě schopnější než dřívější CSL. Opět se na něm objeví dostatek karbonu, uvnitř budou jen dvě závodní sedadla. Místo těch zadních je namontovaná ochranná klec, chybí rádio nebo klimatizace, které jsou u tzv. track days car zbytečností. Odlehčení se dočkala zvuková izolace, výfukový systém, interiér i karosérie. Výsledkem je – 180 kg oproti běžné M3. Pohotovostní hmotnost tak bude činit jen 1490 kg. Závodní nádech ještě v interiéru doplňují šestibodové bezpečnostní pásy, hasící systém a odpojení elektřiny tlačítkem.

Na karoserii přibylo přítlačné křídlo z karbonu a decentní lízatko pod předním nárazníkem. Standardní litá kola vyměnily lehké 19palcové kované ráfky, kterých jsou obuty speciální pneumatiky od Pirelli s rozměry 255/35 vpředu a 285/35 vzadu, které zajistí potřebnou přilnavost.

Nejdůležitější částí nové M3 GTS je přepracovaný osmiválec, u kterého se zvýšil výkon ze 420 koní na 450 k. Tovární informace však neuvádějí, na čem se pracovalo. Jednoznačně však můžeme uvést, že byla přepracována výfukový systém a řídící jednotka. Výkon se bude opět přenášet na zadní kola skrz sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku M-DCT.

Pro lepší představu schopností nové M3 GTS přidáváme dvě videa.

Video

Fotogalerie

foto foto foto foto foto foto