V Dánsku se už nějakou dobu rodí supersport, který by si měl dát k snídani nejvýkonnější sériově vyráběný vůz Bugatti Veyron s výkonem 1001 k a točivým momentem 1250 N.m. Bugatti s dvakrát přeplňovaným šestnáctiválcem je neskutečnou obludou, kterou neměl nikdo překonat. Dlouho si to většina z nás i myslela, že něco bláznivějšího už nepříjde.
A ono přišlo, z Dánska přijel další malosériový supersport s tak trochu „ufonským“ designem a ještě divnějším názvem Zenvo ST1. Tento bláznivý stroj byl představen před rokem, ale teprve nyní výrobce uveřejnil bližší informace. Zajímavé je, že k tomu, aby výkonem porazil Bugatti, nepotřeboval vůbec žádné šestnáctiválce ani dvanáctiválce. Zenvo me před zadními koly sedmilitrový osmiválec, který je přeplňován jak dvojicí turbodmychadel, tak dvojicí kompresorů. K tomu má šestistupňovou sekvenční převodovku, hydraulický diferenciál s omezenou svorností a pohon zadních kol. K nim se dostává neuvěřitelných 1104 k a 1430 N.m točivého momentu. Informace o maximální rychlosti ani zrychlení výrobce neuvedl. Možná lepší nevědět. Zajímavou informací je však zpráva o tom, že Zenvo ST1 umí být i ekologem. Kromě klasického paliva umí spalovat ekologický bio ethanol E85.
Doufám, že se brzo dočkáme nějaký dalších zajímavých informací, protože výrobce udělá jen 15 kousků a zatím nebyla stanovena cena.